Steeds meer MKB bedrijven kiezen voor een VOIP telefooncentrale MKB en dat is ook niet zo vreemd. Het biedt namelijk verschillende voordelen. Als je zelf een MKB bedrijf hebt, kun je eigenlijk niet achterblijven. Maar wat zijn dan de voordelen van een VOIP telefooncentrale MKB? Dat leggen we je uit in dit artikel.

Altijd en overal bereikbaar

Heb je een traditionele telefooncentrale? Dan kun je vaste telefoons slechts naar één mobiele telefoon doorschakelen. Dit betekent dat een werknemer die een dag thuis werkt of ziek is niet bereikbaar kan zijn en dat wil je natuurlijk niet. Met een VOIP telefooncentrale MKB heb je hier gelukkig geen last van. Het enige wat een werknemer nodig heeft om bereikbaar te zijn is een computer of mobiele telefoon en toegang tot het internet. Op die manier kunnen je werknemers altijd en overal bereikbaar zijn.

Internationaal erg voordelig

Als je veel internationale gesprekken voert, is VOIP zeker een uitkomst. De kosten van een internationaal VOIP telefoongesprek zijn gemiddeld 68% minder dan de kosten van een internationaal telefoongesprek via een traditionele telefooncentrale. Afhankelijk van het aantal telefonische gesprekken dat je voert kun je hier dus heel veel geld mee besparen.