Er is niet echt veel voor nodig om een ​​zoekmachine marketing advertentie goed te laten presteren. Daarom is zoekmarketing een van de beste opties voor bedrijven die onmiddellijke resultaten willen. Dat gezegd hebbende, betekent dit ook dat de toegangsdrempels voor zoekadvertenties erg laag zijn, wat het landschap van zoekadvertenties natuurlijk buitengewoon competitief maakt. Het is ook heel gemakkelijk voor bedrijven om aan zoekadvertenties te besteden. Dus zonder de juiste kennis is het mogelijk om veel middelen te verspillen aan tactieken. Maak niet dezelfde zoekmachine marketing fouten die ertoe hebben geleid dat menig zoekadvertentiecampagne is mislukt. Pas op voor deze voor de hand liggende blunders en vermijd ze koste wat het kost.

Adverteren voor iedereen

Bedrijven maken de fout om een ​​groter net te werpen in de hoop zoveel mogelijk leads binnen te halen. Op papier ziet dit er geweldig uit. In de praktijk kan het jouw marketinguitgaven doen dalen zonder de gewenste zoekmachine marketing resultaten op te leveren. PPC-platforms werken als een veilingblok. Ongeacht of ze iets willen kopen of niet, je betaalt voor elke klik die via de advertentie binnenkomt. Als je een zoekadvertentie gebruikt om leads te genereren, moet je nog steeds elke potentiële klant doorzoeken en ze naar conversiepunten leiden, zelfs als ze volledig ongeschikt zijn . Door voor iedereen te adverteren, wordt dit proces tijdrovender en vervelend, wat je beter kunt besteden aan het converteren van gekwalificeerde leads.

Niet het juiste zoektype voor zoekwoorden gebruiken

Het selecteren van het juiste zoektype is afhankelijk van de zoekmachine marketing bedrijfsdoelen en van de branche waarin het bedrijf actief is. Brede zoekwoorden kunnen bijvoorbeeld te algemeen lijken, maar genereren 94% meer klikken voor de gezondheids- en welzijnssector. Dit geeft hen een groot potentieel voor campagnes die de naamsbekendheid vergroten. Ondertussen converteren exacte zoekwoorden 18% beter dan brede zoekwoorden , waardoor dit type beter is als je je wilt concentreren op conversies.

Het gebruik van het verkeerde type kan je uiteindelijk meer kosten dan je wint. Mogelijk bereik je jouw doelmarkt te vroeg in het verkoopproces met brede overeenkomsten of bereik je deze helemaal niet met niet-geoptimaliseerde exacte overeenkomsten.